Modelace masky

Pro výrobu latexové masky, je potřeba vytvořit její konečnou podobu z hlíny a udělat formu. Jakmile je hotov hercův
odlitek, může se naněm začít modelovat maska. V USA se jako modelovací hmota používá hlína na olejovém základě,
které existuje několik druhů (Roma , Super sculpy a Chavant), ty jsou ale v ČR prakticky nesehnatelné. Obědnat se dají
třeba ve studiu Toma Burmana, maskéra který pracoval na filmech Planeta opic, Akta X nebo Osobní strážce na adrese
www.burmanfoam.com .
Hlína na olejovém základě má oproti keramické, nebo sochařské hlíně tu výhodu, že nevysychá a nemusí se ředit vodou,
takže na masce lze pracovat i několik týdnů. Oproti plastelíně je zase mnohem jemnější a lépe zpracovatelná. Ovšem i s
klasickou sochařskou hlínou nebo animátorskou plastelínou se dají vytvořit perfektní výsledky. Dobrý sochař by měl být
schopen pracovat bez vyjímky s jakýmkoliv materiálem.




Jednoduché obličejové modelace



Modelace
Pro přeměnu Daniho DeVita v tučňáka, byl na jeho odlitku vymodelován dlouhý špičatý nos. Po odlití formy a vilití
této formy latexem, vznikne přesná kopie hliněného nosu z latexové pěny, která se aplikuje na tvář herce.

Modelace
Na tvář Daniho DeVita se nyní nalepuje latexová maska, která je přesnou kopií vymodelovaného nosu.
Maska tučňáka vznikla pro film Batman 2 ve studiu Stana Winstona, sochař byl Shne Mahan.

Modelace
Téměř hotová maska Tučňáka, spoje mezi maskou a kůží nejsou vůbec patrné. Masku aplikovala Ve Neill.

Modelace
Další maska vymodelovaná na hercově odlitku. Okraje modelace jsou velice tenké, proužek hlíny kolem modelace slouží
pro "odtok" přebytečného latexu vtlačovaného do formy. Maska byla vytvořena pro film Cremmaster 4.

Modelace
Maska aplikovaná na tvář herce, zbývá už jen nanést líčidla a tím zakrýt spoje mezi maskou a kůží.

Modelace
Hotová maska. Masku vytvořil Gabe Bartalos ve své firmě Atlantic West Effects Inc.


Složitější obličejové modelace

Dalším o něco složitějším a nejčastěji používaným druhem masky, je maska složená z několika vrstev překrývajícího se
latexu. Většinou se pořídí několik odlitků různých částí obličeje (nos, čelo, krk) a na každém zvlášť se vymodelují
určité části masky, které se poté spojí na hercově obličeji. Tento způsob se používá proto, že maska je daleko pružnější
a vypadá mnohem realističtěji než maska vytvořená z jednoho kusu.

Modelace
Jedna z několika částí masky. Na odlitku je vymodelováno zranění tváře. Díra na odlitku v oblasti nosu je tam z důvodu,
aby až se na modelaci naleje vrstva sádry pro výrobu formy, po dostranění hlíny, do sebe obě části perfektně zapadly.

Modelace
Modelace nosu na jiném odlitku, musí perfektně pasovat k modelaci tváří a čela, aby šli později dobře spojit.

Modelace
Modelace zranění na čele

Modelace
Modelace zranění na krku

Modelace
Naprosto stejný postup jako u obličeje je samozřejmě možné použít u jaké koliv části těla, třeba ruky.
Pro tuhle masku musely být herečce udělány 4 odlitky obličeje a krku a dva odlitky rukou.

Modelace
Hotová maska. Aplikace latexových částí trvala "jen" dvě hodiny.
Masku Zranění vytvořil Gabe Bartalos pro film Skinned deep.



Vídeo:
Modelace figurky Trola .

Pokud je vám neco nejasného, nebo máte nejaký dotaz, navštivte fórum : www.makeupfx.phorum.cz/ .


Zpět na hlavní stranu