wz

The Thing

The Thing


Hlavním FX specialistou na masky pro film Johna Carpentera The Thing byl tehdy jen dvaadvacetiletý Rob Bottin, dnes považovaný za jednoho
z největších oborníků na speciální efekty, který pracoval na filmech jako, Kvílení vlkodlaků, Mlha, Robocop nebo legenda R. Scota. Jeho úkolem
bylo vytvořit efekty pro 5 hlavních scén. Na tomle filmu byly využity veškeré v té době známé postupy, od klasických latexových masek až po
mechanické a animatronické modely či miniatury.
Ve filmu bylo také použito několik experimentálních postupů, například hustá krev, ktrerou ve filmu zkoumali rozžhaveným drátem byla složená ze
zahřáté žvýkací gumy, majonézy, jahodového syrupu, želatiny, obilné pasty a potravinového zahušťovače. Pro jiné efekty byli využity materiály jako
Plyuretan, kov, skelné vaty, guma a KY rosol. Na monstrum na konci filmu bylo použito 300 liber molitanu.
Ve scéně s pitvou psa byl loutkař schovaný pod stolem sám Rob Bottin a když skončilo natáčení byl od hlavy až k nohám pokryt vrstvou slyzu.
Pro některé scény byly dokonce použity pravé zvířecí vnitřnosti, které ovšem technici zapoměli v lepenkové bedně, ve studiu Universal a jeho
zaměstnanci ji našli až o týden později kdy už - podle zaměstnanců - celé studio smrdělo jako hovna. (Podobná věc se stala i T.Savinimu při
natáčení filmu Day of the dead, když použily na scénu s roztrháním hlavního padoucha zombíky skutečné vnitřnosti, které ovšem daly o několik dní
dříve do nefunkční ledničky, takže celý štáb musel kvůly nesnesitelnému zápachu během natáčení používat plynové masky.)
Jako u většiny filmů, i z tohohle byli pro kino verzi některé scény vystřihnuty. V tomhle filmu se jednalo o scénu kde Bizardní pes/věc vylezl
na konci filmu z Blair monstra a pronásledoval McReadyho. Na této mechanické loutce pracoval Bottin a jeho zaměstnanci celé 2 měsíce.
Monstrum ovládalo 63 techniků,John Carpenter potom musel vystříhat plno záběrů kde se v obraze objevyli jejich prsty nebo lokty během ovladání
loutky. Naštěstí na dvd je tahle scéna zase zpátky ve filmu, takže tahle práce nebyla zbytečná.
Původní rozpočet speciálních efektů byl 750 000 $, ale toto číslo posléze naběhlo na 1,5 milionu dolarů jak se rozrostl počet techniků,
ilustrátorů a sochařů. Nakonec měl tým na speciální efekty přes 40členů. Rob Bottin začal na filmu pracovat v Dubnu 1981 a skončil až o 57
týdnů později v květnu 1982. Bottin měl celou dobu plně nabytý rozvrh, téměř vůbec nespal a žil jen z cukrovinek a Coly, takže se není
čemu divit že během dokončovacích prací na filmu se musel 2 týdny zotavovat v nemocnici z extrémní ůnavy a vyčerpání.



Fotogalerie - The Thing.

The Thing The Thing - První návrhy podoby monstra.
The Thing The Thing - První návrhy podoby monstra.
The Thing The Thing - První návrhy podoby monstra.
The Thing The Thing - První návrhy podoby monstra.
The Thing The Thing - Rob Bottin Dobarvuje jednu z latexových podob "Věci".
The Thing The Thing - Tady je Bottin s hotovou částí "Věci", která bude hrát v nechutné scéně s pitvou.
The Thing The Thing - Rob Bottin s Henry Alvarezem, skvělým sochařem který pracoval také na filmech Legenda nebo Robocop.
The Thing The Thing - Rob Bottin předvádí J.Carpenterovi Laminátový skelet, na který se později natáhne falešná latexová kůže a.....
The Thing The Thing - ...pohyby skeletu pod kůží budou vypadat jako by se tělo měnilo do jiné podoby. Skelet vlastně simuluje kostru a svaly.
The Thing The Thing - Takhle vypadá podoba skeletu s latexovou kůží,jak je možné jej vidět ve filmu.
The Thing The Thing - Návrh "Pavoučí hlavy" pro scénu s chodící hlavou i s dálkovým ovládáním, které ukazuje na jakém principu se hlava pohybuje.
The Thing The Thing - Hliněná sculptura "Pavoučí hlavy" vymodelovaná Henry Alvarezem.
The Thing The Thing - Hliněná sculptura "Pavoučí hlavy" vymodelovaná Henry Alvarezem.
The Thing The Thing - Henry Alvarez dodělává vlasy do pohyblivé loutky "Pavoučí hlavy".
The Thing The Thing - Hliněná sculptura herce, vytvořená Henry Alvarezem.
The Thing The Thing - Hliněný model Blair monstra pro závěrečnou scénu filmu.
The Thing The Thing - Stan Winston vytvořil pro Roba Bottina návrh mutace psa, kterou pak vymodelovali Jim Kagel a Lance Anderson.
The Thing The Thing - Konečná podoba zmutovaného psa jak vypadá na plátně.
The Thing The Thing - Umělý pes vytvořený Bottinem pro scénu kde se pes mění ve "Věc".
The Thing The Thing - Natáčení scény s umělým psem, měnícím se ve "Věc".
The Thing The Thing - Rozkreslený návrh efektu s hlavou oddělující se od těla.
The Thing The Thing - Výsledný efekt ve filmu.
The Thing The Thing - Návrh Blair monstra pro závěr filmu.
The Thing The Thing - Návrh Blair monstra pro závěr filmu.
The Thing The Thing - Návrh Blair monstra pro závěr filmu.
The Thing The Thing - Jeden z Bottinových sochařů modeluje loutku Blair monstra pro animovanou sekvenci filmu.
The Thing The Thing - Loutka Blai monstra.
The Thing The Thing - Natáčení animované sekvence s miniaturní loutkou.
The Thing The Thing - Jedna z nezapomenutelných scén filmu, která by nikdy nemohla vzniknout bez Roba Bottina.






Zpět na hlavní stranu